söndag 8 februari 2015

Björklöv

Jag behöver ett gult björklöv till en bild jag håller på med. Men jag måste ju prova först, så jag inte förstör bilden. Gula björklöv hör inte till vanligheten att jag målar.

Först var jag frustrerad över att det inte fanns några gula löv kvar ute.
Sen hittade jag ett gult och ett brun-svart underst i en hög med saker på mitt skrivbord. Jag letade inte, jag skulle bara städa lite.

Men så bra, bara att sätta igång. 
Igår var det kallt, så jag fick använda mina fina fingerlösa vantar i Possum-ull!

Skisser och de två första löven.

 Idag målade jag två till.

Och sen tre till.
Lite olika färgkombinationer. Det sista nederst till höger ser överhuvudtaget inte ut som förebilden längre, men jag gillar vart det är på väg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar