söndag 5 januari 2014

Summering och nytt år!

Det nya året är på gång nu, i slutet av det gamla så blev det några lyftkranar skissade från kontorsfönstret på lunchen. Vi var så få på jobbet så det blev lite ensamt i lunchrummet helt enkelt. Något som en pensel, en moleskin och lite färg lätt avhjälpte.
 
Bygget stod nog still över julhelgen, men väder och vind hade fått lyftkranarna att snurra runt.
 
Promenad en av de sista dagarna, och på en grässlänt fann jag fyra ensamma parkbänkar flankerade av två soptunnor ...

 
Nyårsaftonsupé - vi åt fikon och physalis och ost och allt möjligt annat. Fikon målade jag tillräckligt förra julen så en physalis fick det bli. En snabb avritning och sedan ett lika snabb måleri. Trots den korta tiden jag ägnade denna frukt så är jag nöjd med resultatet. Men måste nog köpa fler, de är både roliga att rita och måla - och äta!
 
Så var det nytt år, jag har fått till en riktigt stilig kalender i år. Jag tog mig mycket tid till att rita och måla den och jag är mycket nöjd med resultatet. Den pryder sin plats i köket och håller ordning på tiden på ett mycket tillfredställande vis.
 
Tillbaks till min oxel nu, många långa timmar har jag ägnat den. Men det är mycket kvar. Varje skrynkla och veck tar sin lilla tid - men så småningom så blir den nog färdig.


 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar